Att vara växeltelefonist utan röst

Ett konstaterande: Mitt jobb som växeltelefonist i sommar kommer inte att kunna fungera om min röst inte kommer tillbaka snart...

Idag har jag klarat av min första upplärningsdag i växeln hos min faster på Rejmes i Norrköping, dock utan röst.
Dagen började med att vi tog bussen in till Norrköping klockan 06:10 (!!) för att sedan gå promenaden bort till Rejmes-byggnaderna där vi skulle vara och öppna växeln klockan 07:00. Väl framme stämplade vi i våra kort, gick och lämnade frukosten och ja, gick och öppnade upp telefonlinjerna. Där satt vi och jag fick lyssna och observera när hon pratade med kunderna som ringde. Klockan 09:00 var det frukost och också tid för att gå runt och hälsa på alla anställda vilket även det var lite smått krångligt att göra utan röst.. Alla verkade i alla fall vara mycket trevliga! Därefter åt vi våran frukost och fortsatte sen ned till båset och telefonen igen för att sitta där till klockan 12:30 då vi slutade för dagen. Dock behövde inte jag prata idag, vilket jag är väldigt tacksam över ;)

Sammanfattningsvis har det varit en spännande dag med mycket ny information.




BTW: Ni är fruktansvärt dåliga på att kommentera, ändring på det va. Mycket roligare att skriva när man får lite kommentarer och respons på det man skriver :)

Kommentarer
Postat av: Céline

hahaha nämen gumman då så tokigt att tappa rösten då. Du ska då alltid råka ut för allting. Men hoppas det blir bättre :)



Och hörrudu, nu får du allt ta och plocka fram pennan och stegen och bege dig uppåt och rita dit ett litet kors i taket. Céline har öppnat sin blogg!

2009-06-18 @ 17:02:07
URL: http://celinsaan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0