Tandläkar(skräck)besök



Var nyss på det årliga besöket hos tandläkare. Dock såg min tandläkare, som i övrigt heter tandsköterska idag, inte alls ut som på bilden utan var en riktigt snäll(!!!) tant. Jag har ju bytt tandläkare så det var lite spännande att se vem den nya skulle bli, men jag visste i alla fall att det inte kunde bli sämre än den tidigare jag haft. Nämner inga namn.
När jag kom dit upptäckte jag två saker att få panik över direkt.
1. Det fanns ingen sån där fin bild på en bondgård eller liknande att titta på i taket som det gjorde när jag var där som barn. Panik(!!) vad skulle jag nu titta på?
2. Det första vi skulle göra var att ta de fruktade röntgenbilderna. Det som jag hatar mest av allt. Men jag kräktes inte, jag började inte gråta och jag slog henne inte, så jag tycker jag lyckades ganska bra ändå!

Nu är i alla fall det där besöket avklarat, vilket känns jätteskönt. Så om jag inte hör någonting från dem snart igen så betyder det att mina tänder är bra och att jag får en tid om ett år igen :)

Nu ska jag i alla fall ta det lugnt ett tag, sen ska jag över till Therese och fixa en nagel som blev skadad när jag bowlade förra helgen och senare kommer David hit och sällskapar mig under dagen och natten :)
Måste hinna med att plugga lite matte också i och med att jag valde att inte gå på den lektionen idag utan plugga hemma. Dessutom har vi prov på fredag och jag SKA klara det!

Ha en fin dag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0