Bildregn

En sak jag har tänkt på ganska mycket sedan jag kom hem från Bryssel/Kanarieöarnaresan är hur mycket mindre man uppskattar saker här hemma som man tidigare tyckt varit roliga sysselsättningar bland annat..
Det är väldigt dumt att tänka så, jag vet men det är ett konstaterande.

Jag tycker inte längre det är kul att sitta hemma en kväll och sköta om mitt "FaceBook-akvarium", något jag tidigare kunnat ägna större delen av en kväll åt.

Sedan har vi också det med alla jämförelser man gör.. Visst har jag det roligt när jag går ut på Otten här hemma med mina vänner, självklart. Men jämför man med partylivet vi levde nere på Gran Canaria är det svårt att inte tycka att det här känns lite trist och på rutin. Här finns det en mall för hur det ska gå till. Man ska inte börja förfesten för sent, alkoholen måste vara inköpt i god tid. Man kan inte gå ut för sent i och med att allting stänger klockan tre. Sedan ska vi inte prata om alkoholpriserna i baren på de uteställen vi har här i Sverige, likaså taxipriserna..

Under våra dagar på Gran Canaria tog vi allting som det kom. Vi kunde ställa oss och laga mat klockan halv ett på natten med en drink i handen utan att någon tyckte det var något konstigt med det. Alkoholen köper man i matbutikerna på gatan. Vi gick sällan ut före klockan två på natten. Det behövdes liksom inte i och med att man kunde festa till klockan sex-sju på morgonen om man kände för det. Därefter kunde man gå och ta en hamburgare och därefter en taxi hem för tjugofem kronor. Kände man inte för att åka hem kunde man gå till stranden och ta ett natt-/morgondopp. Man levde efter helt andra regler än vad vi gör här hemma.

Det märks nog ganska tydligt att jag längtar och vill tillbaka.

Bildregn...








Hur kan man annat än älska det här livet?

Nae, nu måste jag lägga mig om det ska finnas en chans för mig att ta mig till skolan imorgon.
Kan någon gissa vad jag kommer drömma om? ;)

Kommentarer
Postat av: Anonym

Om du bodde där och var tvungen att gå i skolan/jobba, så skulle inte du kunna göra allt det där som du vill göra igen. Det är inte så stor killnad om man nu har heltidsjobb i Spanien.



Visst om man har ledigt varje helg skulle det vara stor skillnad på just de helgerna man är ledig.



Då får åka ner dit igen och njuta av livet igen.

2009-12-14 @ 23:40:45
Postat av: MALIN

Vågar du inte längre kommentera med namn David?

2009-12-15 @ 06:37:03
URL: http://weeiihoouu.blogg.se/
Postat av: David

eh va..?

2009-12-15 @ 15:14:36
Postat av: bea

Bodde ni på hotellet Tamaragua typ?:P

haha

Kram BEa

2009-12-23 @ 23:07:57
URL: http://beatricer.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0