Hemsk morgon







Jag ska visst aldrig få må helt bra, aldrig..
Nu på morgonen har min älskade lilla Alfons (den högra undulaten på bilden, dock som bebis) visat tecken på att vara jättesjuk:
  • Fjädrarna är uppburrade konstant
  • Han vilar på två ben istället för ett
  • Ögonen är slutna och knappt någonting får honom att öppna ögonen
  • Han vill vara för sig själv
  • Pratar inte
  • Dricker inte
  • Äter inte
  • Sitter endast still
  • Vattnig avföring
.. allt detta är tecken på att en fågel inte mår bra. Han kan ha mått dåligt länge men inte visat det eftersom det är så de gör i sin hemmiljö från början eftersom de är flockdjur och riskerar att bli utfrysta om de visar sig svaga. I många fall är det därför försent för att rädda en fågel när den visar sig sjuk, känns ju positivt att veta. Samma sak hände med en tidigare fågel vi haft som plötsligt en dag visade att han inte mådde bra och när vi kom till veterinären visade det sig att han hade haft en tumör i kroppen under en längre tid..

Det är hemskt att se Pontus sitta bredvid och försöka hjälpa medan Alfons bara drar sig undan. Det märks hur orolig han är för sin burkompis och det är hemskt att sitta bredvid och inte kunna göra någonting åt det.
Blir i alla fall att ringa till veterinären så snart de öppnar och om det blir att åka dit blir det hela vägen till Linköping som sist pga av det inte finns någon veterinär som tar emot fåglar i Norrköping, bra stad det där..
Dessutom finns det inte heller något journummer att ringa för att få sjukvårdstips så här tidigt, det är nåt jag tycker är så fruktansvärt dåligt, är det meningen att man bara ska sitta och titta på hur djuret blir allt sämre och sämre?

I vilket fall som helst blir det ingen skola för mig idag som ni antagligen redan har förstått. Men förmodligen sover jag hos min pojke i natt om allt går som det ska, alltid något positivt att se fram emot i så fall.
Ta hand om er idag!

Kommentarer
Postat av: David

klart du sover med mig...tror du behöver det =) allt för dig <3

2009-04-24 @ 11:30:59
Postat av: Myh

Hoppas han kryar på sig den lilla Alfons<3

2009-04-24 @ 11:31:14
URL: http://inpurepanic.blogg.se/
Postat av: Filippa

Kunde jag skulle jag offra min fågel så lilla Alfons kunde få leva :'( (jaa, jag hatar min fågel :P)

2009-04-24 @ 20:47:25
Postat av: Therese Häggmark

dina favoriter :/ som vi säger i norrland, huga!

hoppas det blir bättre! <3

2009-04-24 @ 21:15:33
URL: http://haggmark.blogspot.com
Postat av: Erika

stackarn då :(.

Håller med, dåligt att det inte finns nån mottagning som tar emot fåglar och så...

2009-04-25 @ 00:15:57
URL: http://celsiius.blogg.se/
Postat av: Daniella

hur gick det med fågeln?

2009-04-28 @ 18:55:57
URL: http://denisedaniellajozefine.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0